Levering hulpmiddelen
De levering van hulpmiddelen gaat in 2021 in samenwerking met Mijn hulpmiddelenwinkel.
Patiënten die verzekerd zijn bij Zilveren Kruis (en daarbij horend FBTO, Interpolis en One Underwriting) of bij De Friesland Zorgverzekeraar hebben eind 2020 een brief ontvangen van de verzekering waarin staat dat apotheken en apotheekhoudende huisartsenpraktijken vanaf 2021 geen hulpmiddelen (incontinentiemateriaal, diabetestestmateriaal, drinkvoeding en verbandmiddelen) meer mogen leveren.
De levering van hulpmiddelen moet voortaan via speciale hulpmiddelenwinkels. Als apotheekhoudende huisarts vinden wij het belangrijk dat de hulpmiddelen in ons dorp laagdrempelig beschikbaar blijven. Daarom werken wij vanaf 1 januari 2021 samen met Mijn hulpmiddelenwinkel voor de hulpmiddelen. Mijn Hulpmiddelenwinkel is een hulpmiddelenwinkel die speciaal door apotheekhoudende huisartsen is opgericht.
Patiënten die hulpmiddelen gebruiken hebben van ons een brief ontvangen. Bij deze brief zit een toestemmingsformulier. Met uw toestemming kunnen we dan volgend jaar ook hulpmiddelen verzorgen via de hulpmiddelenwinkel. We verzoeken u het toestemmingsformulier zo spoedig mogelijk in te vullen en weer in te leveren bij de praktijk.
Het bestellen van uw hulpmiddelen kunt u vanaf 1 januari 2021 online regelen. Dit kan op de website van Mijn Hulpmiddelenwinkel, www.mijnhulpmiddelenwinkel.nl. Heeft u hulp nodig bij het plaatsen van een bestelling? Of heeft u vragen over deze nieuwe werkwijze? Neem dan gerust contact op met de assistente.
Publicatie datum 22 december 2020
Publicatiedatum: 14-06-2021